What we are looking for
What we are looking for
Als Service Engineer zal je je gaan specialiseren in één van onze services en zal je een actieve rol spelen bij onder andere het voorbereiden van sprints, zorgen voor een succesvolle implementatie van changes, ondersteunen bij migraties, het schrijven van duidelijke documentatie en werkinstructies op ons kennisplatform en het organiseren van testen. Je bewaakt hierbij de gevraagde functionaliteit die is vastgelegd in werkpakketten en denkt onder andere mee in oplossingen rondom inrichting, beheer, autorisaties en automatisering. Je bewaakt de goede onderlinge samenwerking en stemt goed en eerst af met je directe collega's wie wat oppakt, en alvorens je werk oppakt. Minimaal één dag in de week ben je verantwoordelijk voor de zogenoemde operations van het team, waar je het technische aanspreekpunt bent voor incidenten en andere vragen. Je hebt in deze rol dus ook direct te maken met klanten. Je bent werkzaam binnen de Analytics tak van afdeling Analytische- en Cognitieve Technologie (ACT). Binnen deze afdeling werken wij met een aantal teams aan infrastructuur en software waarmee onze klanten hun werk kunnen doen. Denk bij klanten aan bijvoorbeeld Toeslagen of de FIOD. Je werkt in een team van ongeveer zes collega’s, het team bestaat uit zowel functioneel beheerders als system engineers. Wij werken via de SABEL methode, een SAFe Agile methodiek die specifiek voor de belastingdienst bedacht is.
Core competencies
Personal characteristics
- Kennis van SAS is een pré, maar niet vereist