3 november 2023

Senior Only

Stel je voor: jij (als klant) bent niet tevreden met de website van jouw bedrijf en gaat op zoek naar een digitale partner die kan helpen. De sales pitches zien er indrukwekkend uit, en de senior experts van die bedrijven weten heel goed uit te leggen wat ze gaan leveren. Je bent tevreden en kiest voor een grote (en bekende) consultancy partij. En dan begint het:

  • De senior(s) die je zag tijdens het sales traject zijn plots verdwenen. Met veel geluk zie je er één terug.
  • Er wordt gestart met een team dat de vraag van de klant, waar het sales traject mee begon, niet goed begrijpt.
  • De junioren zijn de motor van het project. Een medior (of bij geluk een senior) zorgt voor begeleiding.

Dit is wat ons betreft juist hoe het niet zou moeten gaan, maar helaas vrij gebruikelijk in de consultancywereld. Een klant staat voor een uitdaging en vraagt om expertise (niet om junioren die voor veel geld komen leren). Op dat moment is een partner nodig die de juiste richting kan aangeven en de klant kan bijsturen wanneer er keuzes dreigen te worden gemaakt die op de lange termijn problemen kunnen veroorzaken.

Terug naar stories

Heb je nog vragen?

Geen nood. Neem even contact op met Noni, zij kan het handboek gewoon nog even toelichten.